Merkschoenen kleding

De succesformule van Daily Paper

Geplaatst op

Daily Paper is een streetwear fashion merk uit Amsterdam met een erg bijzondere succesformule. Tegenwoordig is het merk niet meer uit ons straatbeeld te denken en wordt het in 29 landen verkocht. Wist je dat dit merk een wel erg bijzondere geschiedenis kent? Leer meer over het merk, de oprichters en hun kleding in dit blog. Liever direct de kleding van Daily Paper? Check dan de website van Mensquare.

Hiphop, mode en meer

Daily Paper is ooit begonnen als een blog over hiphop, mode en nog veel meer. Het was een street style blog, begonnen door Jefferson Osei, Hussein Suleiman en Abderrahmane Trabsini. De mannen deelden hun kennis en meningen over muziek en fashion op dit blog en zagen hoe ze steeds populairder werden. Ze besloten een aantal T-shirts te ontwerpen en verkochten deze op hun website. Wat zij toen niet wisten, is dat dit het begin was van een wereldwijde community: de Daily Paper community.

Het merk Daily Paper

Daily Paper is als kledingmerk ontstaan door drie twintigers die geen kennis hadden van ondernemen of de mode-industrie. Toch is het ze gelukt om uit te groeien tot een populair kledingmerk, door gewoon zichzelf te blijven. Daily Paper manifesteert zichzelf op een vooruitstrevende manier in de mode, kunst, cultuur en muziek, waardoor er een groot publiek wordt aangetrokken. De oprichters zien Daily Paper dan ook liever als een inclusieve en vooruitstrevende community.

Afrikaanse roots

Wat het kledingmerk kenmerkt zijn de invloeden vanuit de Afrikaanse roots van de mannen: Osei is van Ghanese origine, Trabsini heeft Marokkaanse roots en Suleiman is een vluchteling uit Somalië. De collecties zijn geïnspireerd door de felle kleuren en prints van traditionele Afrikaanse kleding, gecombineerd met de eigen street style van de mannen. Op veel items zijn geometrische vormen te vinden die typerend zijn voor Afrikaanse kunst. Wel benadrukken de oprichters dat hun merk niet alleen voor mensen met Afrikaanse roots is bedoeld. Iedereen mag de kleding kopen, dragen en zich ermee uitdrukken.

Samenwerkingen

Daily Paper is uitgegroeid tot een van de bestverkochte Nederlandse kledingmerken en heeft daarom al een aantal grote samenwerkingen gehad. Bekende merken als Alpha Industries, Lapp the Brand en Puma hebben een gezamenlijke collectie met Daily Paper uitgebracht, maar ook (internationale) artiesten als Yellow Claw en Wizkid werkten al samen met het Amsterdamse merk. Daarnaast was er een interessante samenwerking met het Van Gogh Museum waarbij bekende werken van Van Gogh op de kleding van Daily Paper werden gedrukt.

Gerelateerde berichten

Over ons

Contactgegevens

Via info @ domein.nl neem je eenvoudig contact met ons op. We beantwoorden je vragen zo snel mogelijk.

© 2024 Alle rechten voorbehouden